Saturday, December 8, 2012

dian

dian...
gadis moden yang dambakan kasih kekasihnya..
hatinya kuat..kadang-kadang dia naif..
dia redah apa saja..janji impiannya akan jadi nyata...

sayang..sayang seribu kali sayang...
kasihnya diselingkuh...
tika air mata dian mengalir..mengalir dengan lemah..
aku dapat rasakan...yang dian sangat kecewa..
dian sedih...dian tak sanggup melalui semua itu..

Ya Allah..aku rasa kepedihan dian tika itu..
aku nampak kekecewaannya..
rasa seperti dejavu..
aku pernah sama melaluinya suatu tika dulu..
bezanya..air mata kami.
air mata aku mengalir laju..sampai kering tangkinya..

tika air mata dian mengalir perlahan..
memori silam datang berlayar..
melayarkan kisah pahitnya..
sakit...sumpah sakit...

sampai tika ini...kesakitan itu masih terasa..
walau sudah bertahun-tahun lamanya..
untungnya dian..sakitnya sementara..
dan sakitnya diganti dengan kemanisan selepas lebih kurang 24jam..
untunglah badan..
tapi aku...walau sudah lebih 5tahun...
pedih, sakit, kasih semua itu masih terasa..
kerana..belum lagi kemanisan mahu munculkan dirinya...

nota : Istanbul..bila aku nak datang!

No comments: