Wednesday, April 10, 2013

tersurat tersirat..

aku lagi selesa berkata-kata disini..
di medan di mana hati berkata-kata...
di lontar terus dengan abjad 26..

biar tiada pengikut beribu..
biar tiada komentar bertingkah...
aku tak kisah...
yang pasti aku meluahkan..

aku suka melihat kehidupan manusia..
dimana-mana..
di kedai makan...dikala mulut menyua kan rezeki tuhan..
di kaunter tiket apa sekalipun..
di meja pejabat..
di tengah jalan..di kala lampu merah menyala..
di gedung-gedung jualan..
dimana-mana..janji mata aku masih terkelip..
pasti tingkah manusi yang aku lihat...

luaran mereka aku lihat bahagia..
aku bayangkan mereka bernasib baik..
mungkin tiada aral yang berat untuk mereka..
yang indah-indah mungkin bersama mereka..

tapi..
aku juga tefikir yang aku nampak hanya di mata aku..
bukan di hati mereka..
yang bahagia hanya yang tersurat..
yang tersirat..aku tak pasti...
mungkin mereka lebih derita di dalam..

mungkin..
mereka juga melihat aku begitu...
aku tersenyum diluar..
mana mereka tahu..aku remuk di dalam...

sekian...

No comments: