Thursday, December 31, 2009

azam baru?? aku tak penah ade...

di ari terakhir tahun 2009 ni..ramai yg ckp pasal azam..kat radio ke,blog ke,kat pasar,kat opis,dlm bas, dlm jamban pun org sebuk ckp pasal azam tahun baru...pg td aku dgr radio topik pasal azam jgk..terus aku terpikir...aku tak penah ade azam tahun baru..aku ni tade matlamat idop ke??aku sendri tak tau..yg aku tau ape yg aku kene buat aku buat..smpi mase aku kene buat sesuatu tu,aku buat..

kalau dulu mse skolah rndah cikgu2,kwan2 sebuk tnye..ape azam tahun baru ..aku jwab cam ni.."eh azam tahun baru mane leh bgtau org kan??nti tak dapat lak".padahal aku mmg tak tau nk jwab ape azam aku...plg bodoh aku penah jawab.."azam thun baru,aku nk basikal"..eh bodoh la jwapan aku...takat aku ckp aku nk basikal...pastu ingt mak aku leh bg ke..takat mak aku menoreh getah tu nk beli kan aku basikal..mmg tak mmpu la..tp sabar nyer pasal aku tak dpt tahun tu..tp aku dpt tahun2 depannyer..

tibe2 tok 2010 ni bt pertame kali nyer aku nk ade azam..aku nk keje baru sempena 2010..dan meninggalkan keje aku skang.sbb aku bosan ngn keje nih..sebelum dpt keje baru aku nk beli kete...tp ade sape2 nk bg aku loan tak??tolong la aku sempurna kan azam aku bt pertama kali nyer weh...korg tak sian aku ke...22thun idop bru thun ni nk pasang azam...weh2..tolong jgn caci maki aku...hahaha...

ok chaw dulu...

p/s: asal awl muharram tade org yg sebuk2 nk tnye pasal azam tahun baru...pelik2..aku pun sme gak..huhuuhu

19 comments:

TARANTULAH said...

odah..xda azam xpe.. tpi ko mesti kena target apa yang ko nak capai dalam hidop ni.. tu penting

Lya Colours said...

ala kecoh la odah
aku ada azam tahun baru cina x bising pon
hahhahaha

g mintak loan dgn farid
suoh dia gadai bulu
haha

ct odah said...

tarantulah: azam dgn target tak sme ke??baek..aku ikut ckp ko..hehehe

along: eh long ko mmg da terpesong dsbbkan si thomas kesyangn ko..haha.
farid bulu pun tade..nk gadai bulu ape..haha

apiih said...

aku ader azam...azam photo..hak3 ;D

told la hejauw said...

ak xpenah ader azam...kalo ader ak pown xtau ap yg nk d azam kan hahah

ct odah said...

apiih: tu nme kdai gmba..haaha

hejauw: kte sme la hejauw..thun ni bru aku nk bjinak2 ngn azam..hahha

johan adam said...

ko ngorat la boipren nama azam ya cik odah..



hope xda sapa2 yg rajin campak ko dlm longkang. amin!

ct odah said...

johan adam: ko ade kwan yg nme azam ke..meh la pass kat aku..hahahah
ko tolong campak kan mnusia tu dlm longkang blh???haha

pakcik kordi said...

azam tkde..azamuddin ade..kehkehekehee......aumM!!!

cik EPAL said...

azam bila bila boleh azam :)

ct odah said...

pkcik kordi: ha bleh la tu..ade gak azam depan nyer..haha

cik epal: btol2...

pakcik kordi said...

=)

acap said...

azam tu kawan kau ke odah?

ct odah said...

acap: bukan..azam tu kwan pd nenek sedrae pd ank tiri laki mak die..hahahha

told la hejauw said...

azam ak nk kurus dri zaman ak sekolah terpaksa di postpon ke taun nie..demm hahha

told la hejauw said...

azam ak nk kurus dri zaman ak sekolah terpaksa di postpon ke taun nie..demm hahha

Haris Dot Com said...

thnks sudi lalu blog aku yg xseberapa nih...

salam perkenalan....

F U N F A B U L O S I T Y said...

azam bebile pun leh sematkan-buatper wat azam macam list nak beli barang kat tesco?tercapai ke?kalo yg dah tercapai tu-tahniah ler-kalo tak tercapai?buat tertekan je-nanti tekanan plak-watpew ler duk fikir sgt-tahun baru-tahun baru ler-tahun baru cina tade azam baru?-haaa?u see?kan boleh je-bebile mase je nak sematkan?kan?(tgh penink kot skunk ni)-soklan berangkai-rangkai je kan?-tetibee~~~ ;D

Abg Din said...

berazam mencari azam...