Wednesday, August 24, 2011

anak itu anugerah...


tengah syok2 menunggu mase nak berterawih..smbil skodeng2 jemaah lelaki di bawah..(aku berada di tngkat ats msjid..blh ilang2 ngntok kn skodeng jemaah lelaki..tgk...keji pnye perangai..)
TIBE-TIBE......
bahu aku disentuh oleh seseorang...
huh bdegup jantung...siapakah..setahu aku..tade org msjid yg kenal aku...aku dtg pn ngn abg aku..siapa plak gerangan manusia ni...
dengan muke pnuh bcahaya aku pusing kepala....
seorang ank kecil bertelekung...tanpa memandang muke aku di kala aku memandang beliau..kerana mate beliau pun tgah skodeng jemaah lelaki di bwah..huh budak kecik pn pndai skodeng.
eh teruskan pnceritaan..
si ank kecil terus berkate-kate kepada aku...
"MAK..MAK...KAWAN ADIK ADE KAT KAWAH..."
huh tekejut beruk aku..rase nk pitam seketika...haha..nk gelak bdekah2 pn ade..tp nsib otak masih waras...aku kat masjid ketika itu..haha...
kemudian bile si ank kecil pndg muke aku...tekejut beliau..hahaha...muke malu mnyirap di wajah beliau...
DAN AKU..
terus tibe2 berangan..hmm mane la laki aku semayang kat bwah tu....
sekian...





6 comments:

YanaMIB said...

haha mesti bdk kecik tu malu pas tgk muka ko..adeh~

Lya Colours said...

ahhh sudah la ko. niat nak p masjid pon dah menyimpang, ado hati nak usha laki. p lari laju2 dulu jemah oii

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nape ko xgelak je kaut2.. biar ada perasaan kemaluan di sanubari beliau :)

tieykah said...

dah,budak tu mana?

told la hejauw said...

kau patot kawen dah tuh..tu yg budak tu cuba nk sampaikan ahaha

told la hejauw said...

kau patot kawen dah tuh..tu yg budak tu cuba nk sampaikan ahaha