Wednesday, July 27, 2011

tiada lagi...



semalam aku dapat berita baek..dpt offer dr kampeni dlu keje kat yard..gaji pn baek..

tapi arini dapat berita sedih...bapak sedara aku atau busu basir aku telah pergi mghadap illahi...pemergian yg tibe2..beliau mngadu sakit dada..tak siape blh agk die dah nk pergi selamenye..sbb die blh bsiap2 mndi sume sblum anknye nk bwak pergi hospital..pergi hospital dlm pkul 9pg...dan die mghembuskn nafas terakhir dlm pkul 11...sgt senang care die pergi...

aku dpt je berita pemergian die...ati terus sayu dan sedih..aku tbyg2 mke die..trus amik halfday..smbil bwak moto..blh lak air mte mnitik2..persetankn org sebelah2 nk ckp ape..

sedih sgt sbb raye tahun ni tak dpt jumpe die lg...tade org yg akan usap dan cium kepale ank2 buahnye...tade lagi org akan smbut kami di pagi raye dgn baju pagoda dan kain pelikat dan janggut putih die...tade lagi org akn ckp..."anak2 lebai dah sampai"...dan tade lagi org akn cakap lebih kurang cam ni.."bapak korg ade dtg skali ni" takpn die ckp kat mak aku "esah..lebai ade sebelah .." (bapak aku dah mninggal dan beliau la satu2 nye org yg blh nmpk arwah apak aku...)....dan tade lagi org akan cite yg die ade jumpe bapak aku atau arwah bapak aku ade dtg rumah die..

oh please air mte sgt berlinang2 ketika mnaip2 ni...masih terase lg kepale ni diusap2 dan ubun2 di cium oleh beliau...sape nk buat mcm tu lg..satu2 nye org yg buat sume tu dah pergi..pergi tinggalkn kami..

moge roh busu dicucuri rahmat dan tergolong dlm golongan org2 beriman...juga tak lupa tok arwah apak..amin....

4 comments:

told la hejauw said...

odah nah aku bg pinjam bahu aku....

p/s: sabar..doa byk2 al -fatihah

SZ said...

takziah odah.

semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. amin.

al-fatihah.

Lya Colours said...

takziah.

miss nina said...

takziah dr MN
odah, sabar ye
kehilangan orang yang disayangi sangat menyedihkan.
semoga Allah merahmati arwah paksu odah ya.
al-fatihah